מהגליל לצרפת • עץ השלום ניטע בנייס

    קובי פינקלר No Comments on מהגליל לצרפת • עץ השלום ניטע בנייס
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוא יצא מאדמת הגליל לאנדרטת חסידי אומות העולם בצרפת. "הוא" זה עץ הזית הישראלי שיצא בשליחות מיוחדת לצרפת ונשתל מחדש בעיר ניס באנדרטה לחסידי אומות העולם, סמוך לבית הקברות היהודי.

    "בחרנו עץ זית שצמח באדמת הגליל, אזור שבו חיים יחדיו יהודים, נוצרים ומוסלמים. העץ שנטענו כאן בשם רודפי השלום כולם, מסמל את התשובה שלנו לגורמים הקיצוניים שמאיימים כיום על שלום העולם" אומרים בקהילה היהודית בניס.

    עץ הזית המיוחד שהעניקה קק"ל לצרפת, אשר נשתל בשדרת חסידי אומות העולם בפארק הטירה בעיר ניס, בנקודה הגבוהה ביותר בעיר, המשקיפה לים התיכון, גדל באדמת הגליל בישראל. בשיטת גידול ייחודית במשתלה התאפשרה העתקת העץ מישראל לצרפת, באופן שיאפשר קליטתו המהירה במזג הים תיכוני של העיר ניס שבצרפת. העץ עשה את דרכו בתוך "בית עץ" שנבנה במיוחד למטרה זו,

    בטקס מרגש במעמד ראש העיר ניס כריסטיאן אסטרוזי, תומך גדול של העם היהודי ומדינת ישראל, ויו"ר קק"ל מר אפי שטנצלר – הוקדש עץ הזית הגלילי לזכרם של 128 חסידי אומות עולם המונצחים במקום. "התכנסנו כאן היום, באנדרטה לחסידי אומות העולם, כדי לחנוך את נטיעת עץ השלום. על פי המסורת היהודית, כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו. חסידי אומות העולם הם מופת של אחווה אנושית שאין למעלה ממנה. עץ הזית מאדמת ישראל, מביע את תודתו של העם היהודי כולו ואני נרגש מהזכות שניתנה לקרן קימת לישראל להביע בצורה הזו את הערכתנו לאנשים ששמותיהם חקוקים כאן". אמר יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, במעמד הטקס.
    ואמנם כשמו, "עץ השלום" הגיע הבוקר העץ ליעדו.



    0 תגובות